marți, 4 octombrie 2011

Ce are cântatu cu lucratu?

În tinereţe, când Fiodor Şaleapin se arătă pasionat de operetă şi arta teatrală, tatăl său avusese o cu totul altă închipuire despre ocupaţia pe care ar fi trebuit să o aibă în viaţă feciorul, spunându-i cu toată seriozitatea:

- Măturător trebuie să te faci, pierzanie ce eşti, măturător, dar nu actor! Trebuie să fii măturător şi atunci vei avea o bucată de pâine...

Cu anii, percepţia despre profesia de artist nu se schimbase prea mult. Când Şaleapin devenise un mare cântăreţ de operă, cunoscut şi admirat în întreaga lume, un birjar îl întrebase:

- Matale, boierule, cu ce te ocupi?

- Păi, eu cânt.

 - Eu nu asta am în vedere. Eu întreb, ce ocupaţie ai matale, ce lucrezi? Că de cântat, de, noi toţi cântăm. Şi eu cânt când n-am ce face. Eu te-am întrebat ce lucru ai?

0 коммент.:

Trimiteți un comentariu